sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Huvinsa kullakin

(Tuure tarinoi): Mie oon hyvä kaveri Oskarin ja Tyynen kansa. Myö viihyttään kuitennii vähän erilaisten asioitten äärellä. Niiku esmerkiks tännään..

Aamupäivällä huvittelivat kissat:

Konstaappeli Tuure, mie halluun tehä rikosilimotuksen.
Meijän ruuvat on varastettu!

Kato ny siekii, Tyyne. Ihan tyhjä on.

Ensijärkytyksestä kun selvittiin niin
pakastimen sulatus oli aika jännää.

Iltapäivällä oli miun vuoro huvitella:

Ensin pakollinen posetus äipän mieliks

Vähä soolista

Valtavan kepin työstämistä

Alamäkijuoksua

Mitäh! Heititkö namin?


sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Lomakuvia

(Tyyne touhuaa): Myö oltiin muutama aika sitte lomalla. Lopultakkii myö suatiin meijän lomakuvat nähtäväks. Tämmöstä meillä oli kohteessa Mummola.

Kohteessa kasvit kasvovat aika erikoisesti katonrajassa,
mut tää kasvi oli maistelukorkeuvella

Täs mie otan aurinkoo taljalla

Kohteessa oli monenlaisia majotusvaihtoehtoja.
Täs myö ollaan kerrossängyssä.

Osku on uuvahtanu ajanvietekeskuksen viereen
Lomalla myö nautittiin lähheisyyvestä

Välillä oli kuitennii kiva olla omissa oloissaan

Lomalla oli kivvaa, mut kyl kotona olo on parhautta

Tuuren lomakuvat löytyvät hauvahotellin nettisivuilta.

sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Lemmenkippee

(Oskari ja Tuure): Viime päivinä Tyyne on ollu iha mahoton. Se vuan keikistellöö ja kurnuttaa. Äippä sano, että ne on niitä narttujen juttuja.

Pooojaaaat, miul ois teille vähä askaa....

Mittee sie siinä oikein pyllistelet?

Äippä, Tyyne kiusaa.... Sano sille, että antaa miun olla rauhassa

Hmpf... nukutaan sitten nii, kun että hyvän piälle mitään ymmärrä...

sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Kerimäen kakarat

(Tuure tarinoi): Myöpä käytiinnii tännään Kerimäellä. Sielä oli tietysti miun hyvä kaveri Affa. Ja sit siellä oli kakaroita; miun sisko- ja velipuolia ja vielä kilejäkkii. Vähäkö miulla oli kiva päivä!


Ne pennunhölömäkkeet luuli, että miun mahan alta tulloo maitoo

Sie taijat olla miun pikkusisko. Aika pieni oot ja haisetkii ouvolle

Kääk! Ketäs työ nyt sitten ootta?

 Vähä minnuu aluks jänskätti, mutta Affa kerto, että
ei nää mittää vaarallissii oo. Nehä on lampaita.

Sithä mie hokasin, että ainii, nehän on lampaita.
Kyllähä mie nää nyt muistan.

Nonnii, mänehän nyt sinähii sinne sissään

Aika kivvaa oli olla tuas Affan kansa lammashommissa. Riitta ja isäntäväkikkii kehu minnuu, että reipas olin, vaikka ensalakuun vähä jännittikkii.

torstai 21. helmikuuta 2013

Kotona taas!

(Tuure tarinoi): Joku on suattanna ihmetellä, miks meijän plokissa on viime aikoina ollu niin hiljasta. No, myö ollaan oltu lomalla. Isäntäväki kävi jossain maleksiamuassa maleksimassa, Kuolaa Lumpussa ja Lankaavilla. Mie en kyllä ymmärrä, mitä varten sitä pittää kottoo tuon tautta lähtee, kun kuolaa on lumpuissa omastahi takkoo ja villalankoo vaikka lampaat söis.

Myö oltiin sitten kissojen kansa hoijossa. Mie olin hauvahotellissa ja Tyyne ja Oskari mummolassa. Mänihän tuo aika sielähhii, mutta kyllä mie sitten olin ilonen, kun illalla nukkummaanmänöaikaan isäntäväki ilimesty hotellille ja haki miut ommaan kottiin. Kissat kottiutu hoijosta vasta tännään ja mie sain viettee luatuaikaa isäntäväen kansa.

Hirmeesti oli äippä ottanna tuas kuvvii, vaikka se ihkauus kamera olikii männy rikki heti ensimmäisenä lomapäivänä. Nyt se mäni hoitoon. Miusta se oli kyllä äipällä ja sen kameralle ihan oikein; mitäs pelleili ja otti miusta hölömöjä kuvia. Äipällä oli matkassa toinennii kamera, jolla se oli kuvannu kaikennäkösii ihmeellissii elukoita.
Tää korree lintu on
riikinkukko

Pöllö vai kotka?
(Malesian eagle owl)
Joku haikara,  kalkkuna tai jotain



Sarvinokka näyttää aika pelottavalta

Apinoita ei saa ruokkia, sillä ne saa
ruokansa runsaasta ja rikkaasta luonnosta

Tässäki on apinoita; pitkähäntämakakeja
(klikkaa kuva isommaksi)
No niimpä tietennii - kissa.
Ja mielistellöö vielä siinä.

Tämmösen olisivat antanneet äipälle matkaan.

Tääkii on kissa

tiistai 5. helmikuuta 2013

Valitusosoite?

(Tuure tarinoi): Äipällä on uus lelu - kamera. Noitumisen miärästä piätellen entinen kamera mäni rikki justiisa ku takkuu ehti loppua. Heti piti sitte alakaa pelleilemmään uuvella kameralla:

Lelukamera

Erittäin elävä

Mustavalkoinen
Mihin tästä voi valittaa?

perjantai 1. helmikuuta 2013

Varattu

(Oskari tilittää): Äipällä on tuoli, jossa se tykkevvää värkätä niitä nuttujjaan ja töllöttee telekkarrii. Viime aikoina ku se on yrittäny telläytyä tuoliisa se onnii ollu aika ussein jo varattu:


Raskisitko siirtää pois? 

Joku muukin joutuu jonottamaan vuoroaan

Harvinaisempi tuolissa istuskelija....

..., joka älyää kuitenkin varata tuolin itselleen
silloin kun ei itse jouda siinä istumaan